miercuri, 11 decembrie 2013

Aventura medicul de familie

Ca sa fi medic de familie, daca bine imi amintesc, nu trebuie sa iei nota mare la Rezidentiat, asadar medicul de familie este acel individ care fie si-a dorit sa devina astfel de medic, fie nu l-a ajutat capul/ norocul sa ia o nota mai mare la examen dar sa fim seriosi ca nu cred ca este cineva care sa fi intrebat cand a intrat in cabinetul unui medic de familie care i-a fost punctajul sau in care centru universitar si-a facut pregatirea. Eu am avut o doctorita foarte ok, dar ca oamenii care isi doresc mai mult decat bucuria primirii unei cafele sau a unei ciocolati doamna a plecat in Franta sa muncesca in conditii decente si pe bani care sa-i acopre cu adevarat cheltuielie. Cu astea pe tapet m-am trezit azi ca as avea nevoie de un medic de familie nou, m-am tinut bine de garduri( e gheata la noi pe trotuare) si am intrat in cabinetul cel mai apropiat de casa. Aici profeseaza doi medici, prima este doctorita tuturor din familie de care mi-e scarba din toata fierea pentru ca m-a tinut vreo doua ore la coada cand trebuia sa iau ceva pt barbatemiu si ai carei pacienti venerbaili ca varsta fac coada de pe la 8 dimineata, asadar nici nu intra in optiunile mele pentru ca nu imi doresc sa fac fluctuatii de tensiune de nervi pe la usa ei...bun, ca sa nu o mai lungesc bat la usa celei de-a doua, astept sa mi se rapunda, intru si soc si groaza...un birou plin de hartii dezordonate, niste jucarii murdarele pe un pat, vreo sapte tablori din alea frumoase si vechi dar inghesuite pe un mic perete pana in tavanul inalt,.doua femei in cabiet, una destul de tanara iar cealalta banuiesc colega de generatie daca nu chiar de clasa cu Mos Craciun care statea cu nasul la maxim 10 centimetrii de ecranul unui calculator. Prima impresie a fost ca studiaza vreun pixel mort sa-i faca autopsia dar saraca vroia de fapt sa citeasca descrierea unui icoane de pe desktop.Evident primul gand a fost sa fac cale intoarsa sau sa zic ca eu vreau sa vorbesc cu medicul nu cu femeia de servici dar ca sa nu gafez am dat-o impersonal si am intrebat daca mai este loc pe lista de un pacient sa vad dupa raspuns daca vreuna dintre cele doua femei isi va asuma rolul de medic si surpriza se intoarce batrana si ma ia la intrebari, prima intrebare fiind cine esti tu? Surprinsa de intrebare, ca doar nu eram la vreun joculet de autocunoastere pe care il fac eu la scoala cu cei mici dau sa raspund dar spre norocul meu doamnei ii suna telefonul, imi zic in gand multumesc interventiei divine ca mi-a dat posibilitatea sa prelungesc decizia de a intra in baza de date a unui batrane nevrotice dar spre surpriza mea convorbirea telefonica pe care o are cu un pacient ma face sa realizez ca femeia este corenta in ceea ce priveste medicatia ba chair isi aducea aminte exact ce a scris pe reteta cu o luna in urma si ma mai linistesc. Imi zic ca daca imi rezolva si hartia pentru care venisem si nu mai pune intrebari idioate ma inscriu, ma mai trec fiori reci pentru ca in timp ce vorbeste ma masoara din  cap pana in picioare dar astept sa vad ce iese. Termina de vorbit si ii spun verde in fata de ce am nevoie, imi rezolva cererea si am ramas sa ii duc de la angajator adeverinta pentru luare in evidenta. All in all pare pana la urma un medic in regula :)

Un comentariu:

  1. pana la urma si pe moment pare sa fie decizia buna.daca nu-ti convine, ai timp sa te schimbi

    RăspundețiȘtergere